2017-2018 21.08.2017  -  26.05.2018
Vejledning

Pilates - Mandage 17.00-18.00 (PIL)

Pilates er en træningsform, hvor vi arbejder med kropsholdning, smidighed og balance. Både store og små muskelgrupper styrkes.

I Pilates gives grundig forklaring af principper og individuel indlæring af disse under kyndig vejledning.

Øvelserne bygger på ro, harmoni og koncentration. Der arbejdes uden anstrengelser, og i lavt tempo. Åndedrættet bruges på en ny måde, som får kroppen til at føle en indre massage.

Pilates er for alle aldersgrupper og vi arbejder ud fra kroppens kerne - de dybe mavemuskler, lænden og opstramning af bækkenbunden. Personer med inkontinens, rygproblemer og piskesmæld kan have stor fordel af øvelserne.

Pilates træning vil bringe din krop i balance og give kroppen indre ro.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Gymnastik - Mand. 18.10-19.10 (M01)

 

Træningen begynder med en god opvarmning, hvorefter vi fortsætter med øvelser for balance, nakke, mave, ryg, baller og lår. Pilates øvelser vil også indgå.

Der gives grundig forklaring af øvelserne, så optimal udbytte af øvelserne opnås.

Efter gennemarbejdning af kroppen slutter vi af med effektiv udstrækning og afspænding.

Rene indendørssko skal anvendes - udesko er ikke tilladt i salen.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Gymnastik - Mand. 19.20-20.30 (M02)

 

Træningen begynder med en god opvarmning, hvorefter vi fortsætter med øvelser for balance, nakke, mave, ryg, baller og lår. Pilates øvelser vil også indgå.

Hold M02 er 10 min. længere. Øvelserne er de samme, men med længere træningstid.
Der gives grundig forklaring af øvelserne, så optimal udbytte af øvelserne opnås.
  
Efter gennemarbejdning af kroppen slutter vi af med effektiv udstrækning og afspænding.
 
Rene indendørssko skal anvendes - udesko er ikke tilladt i salen. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Hatha Yoga - Onsd. 17.15-18.25 (YONS)

Hatha Yoga er en yogaform med fokus på legemsøvelser. Hatha yoga afspænder kroppen og gør den stærkere, og du kommer til at opleve at kroppens funktioner stabiliseres og reguleres, og du får ny energi og velvære.

I Hatha yoga lytter vi til kroppen gennem åndedrættet. Yoga er med til at holde os raske og i god form hele livet og er derfor for alle. Da hemmeligheden ligger i det personlige fremskridt uden sammenligning med andre, vil øvelserne blive præsenteret, så de kan udføres i forskellige sværhedsgrader. Vi slutter af med skøn afspænding.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Styrke / puls -Ons 18.35-19.35 (STY)

 

Styrke- og pulsholdet er til dig, som ønsker at forkæle din krop med en god omgang intens, men sjov træning.

I løbet af timen arbejder vi os hele kroppen igennem - med vægt fra gang til gang på forskellige muskelgrupper. Vi starter altid med en god omgang pulstræning - med en koreografi, hvor alle kan være med, og så træner vi de forskellige muskler og led ved hjælp af enten elastikker, små vægte - eller bare din egen krops vægt.

Holdet for dig, der ønsker at blive strammet op, få sved på panden og også et godt smil på læben! Timen afsluttes altid med rolig udstrækning. Og ... der vil aldrig være to timer, der er ens!
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

YOGAINMOTION -Onsd 19.40-20.50 (YONS)

 

YogaINmotion består af serier af yogaøvelser (Vinyasa), hvor du kontinuerligt bevæger dig uanstrengt fra den ene stilling til den anden, koncentreret i enhver bevægelse, i ethvert stræk, i hvert et åndedrag.
 
Mellem serierne stopper den ydre bevægelse og du står/sidder/ligger i en stilling, hvor opmærksomheden hviler i den indre bevægelse.

YogaINmotion presser ikke pulsen i vejret, men styrker alligevel og stimulerer alligevel forbrændingen af fedt.

YogaINmotion er afspænding for krop og sind.

Når du går herfra, vil verden synes klarere, luften renere og hjertet flyver højt.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba - Torsdag 17.00-18.00 (ZU1)

 

Zumba har sin oprindelse i Sydamerika og selve konceptet står den colombianske Beto Perez for.

Zumba er en international danse-art, som primært indeholder elementer fra salsa, reggeaton, merengue og cumbia. Trin og bevægelser fra f.eks. mavedans, swing, cha cha cha mm. kan også være en del af programmet. Koreografierne er varierende men simple, så alle kan være med og efter få gange, er det ikke svært at følge med.

Rene indendørssko skal anvendes - udesko er ikke tilladt i salen. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba Gold - Torsd 18.05-19.05 (ZU2)


Zumba har sin oprindelse i Sydamerika og selve konceptet står den colombianske Beto Perez for.

Zumba er en international danse-art, som primært indeholder elementer fra salsa, reggeaton, merengue og cumbia. Trin og bevægelser fra f.eks. mavedans, swing, cha cha cha mm. kan også være en del af programmet. Koreografierne er varierende men simple, så alle kan være med og efter få gange, er det ikke svært at følge med.

Zumba Gold indeholder de samme elementer som Zumba og er godt for krop og sind, for nybegyndere og aktive ældre. Zumba Golds tempo og niveau er specielt tilrettelagt så hofter og knæ ikke overbelastes og koreografierne er mere enkle. Musikken gør dig i rigtig godt humør og du vil samtidig mærke pulsen stige og få sved på panden.

Rene indendørssko skal anvendes - udesko er ikke tilladt i salen.



Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Hatha Yoga - Lørd. 10.00-11.10 (YLØR)

Hatha Yoga er en yogaform med fokus på legemsøvelser. Hatha yoga afspænder kroppen og gør den stærkere, og du kommer til at opleve at kroppens funktioner stabiliseres og reguleres, og du får ny energi og velvære.

I Hatha yoga lytter vi til kroppen gennem åndedrættet. Yoga er med til at holde os raske og i god form hele livet og er derfor for alle. Da hemmeligheden ligger i det personlige fremskridt uden sammenligning med andre, vil øvelserne blive præsenteret, så de kan udføres i forskellige sværhedsgrader. Vi slutter af med skøn afspænding.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)
  Bagsværd Gymnastikforening - Hakonsvej 47 - 2880 Bagsværd - post@bagsvaerd-gymnastikforening.dk: en løsning fra Klubmodul